רכבים היברידיים הם רכבים המופעלים באמצעות שני סוגי מנועים שונים – מנוע בעירה פנימי "קלאסי" וכן מנוע חשמלי. שני המנועים עובדים זה לא צד זה כאשר המערכת של הרכב מתוכננת להפעיל כל אחד מהמנועים בזמן הכי מתאים לאופי הנסיעה, רכבי הייבריד ידועים כחסכוניות וכן אקולגיות וידידויות לסביבה.
רכבים היברידיים – יתרונות
צריכת דלק – כמובן שמדברים על רכבים היברידיים היתרון הראשון שעולה הוא החיסכון בדלק, רכב הייבריד צורך פחות דלק מרכבים רגילים וזה בגלל המעורבות של המנוע החשמלי, רכב הייברידי ממוצע יצרוך ליטר דלק על כל 20+ ק"מ, לדוגמא יונדאי סונטה צורך כ- 5 ליטר על כל 100 ק"מ נסיעה.
זיהום אוויר – דרגת זיהום האווירה של רכבים היבדרים נמוכה משמעותית מזיהום האוויר הנוצר מרכבים המונעים בדלק, רכבים היברידיים נוצרו בין היתר למטרה זו ואכן ניתן לראות את ההבדלים – דוגמא יונדאי איוניק ההיברידית דרגת זיהום האוויר היא 2 לעומת ג'יפים ומכוניות פרטיות ממונעות בנזין או סולר שבהם דרגת הזיהום עולה על 10.
בטיחות – מכוניות ההיבריד ידועות בביטחות ובאבזור שלהם, רכבים היברידיים הם רכבים מתקדמים וכן יצרני המכוניות והיבואנים יודעים את החשיבות של אבזור הבטיחות ברכבים.
רכבים היברידיים – חסרונות
מחיר – לרוב מכיר ההיברידיים יהיה קבוע יותר ממחיר רכב עם מנוע מבוסס בנזין או סולר אך ירידת הערך של הרכב היא איטית יותר מרכבים רגילים וכן גם לאחר שנים איכות הנהיגה לא משתנה.
תחזוקה – תחזוקה של רכב הייברידי היא מורכבת יותר מרכבים רגילים, עקב כך שצריך לתחזק שני מנועים בעת ובעונה אחת, ככל שתשקיעו בטיפול שוטף לרכב ככה יישמרו החלקים לשנים ארוכות יותר, מומלץ תמיד להשתמש בשירותיו של מוסך מורשה, לצורך העניין ברכב הינודאי סונטה שלי אני תמיד מטפל רק דרך מוסך מורשה יונדאי.
בלאי הבלמים – רכבים היבדרידיים ידועים בכך שהבלמים נשחקים מהר יותר מאשר רכבים רגילים.
לסיכום,
לרכבים היברידיים יש יתרונות וחסרונות, אני אישית מאוד נהנה מהיתרונות של ההיברייד שלי, הנהיגה חלקה יותר, החיסכון בדלק מאוד מורגש וכן המחיר ששילמתי עליה במבצע שהיה בסוכנות יונדאי וחסך לי בהוצאה הכבדה מהיחדיות הקשורות ברכבי היברייד.